ביטוח בריאות בחו&puot;ל ביטוח פרטי קבל הצעה משתלמת חדשות בריאות

מחפש ביטוח בריאות לך או למשפחתך? יש לנו הצעה משתלמת בשבילך!

אנחנו מתחייבים על שירות ללא תחרות ומחיר אטרקטיבי.

ליחצו לקבלת הצעה משתלמת

 

אונס בכלא צבאי והכרה בנכות נפשית לאחר שנים

למעלה מ-20 שנה לאחר שחרורו, הוכר גבר בן 43 כנכה צה"ל. מדובר במקרה קשה של נכות נפשית פוסט-טראומית, אשר הינה תולדה של אונס ומעשים מגונים שבוצעו בתובע כאשר היה כלוא בכלא 4 בגין עריקות.
 
התובע התגייס לשירות הצבאי כאשר הוא בריא בנפשו ובגופו, ובפרופיל רפואי 97. עם גיוסו, התנדב התובע אף לשרת ביחידה קרבית, וצה"ל שיבץ אותו ביחידת גולני. ארבעה חודשים לאחר גיוסו, נקלעה משפחתו של התובע למצוקה כלכלית והוא נאלץ לערוק מהצבא על מנת לעמוד לצידם של הוריו. הצבא לא התרשם מהסיוע והתובע נשלח לרצות מאסר בגין עריקותו בכלא 4.

לתובע לא היה מושג כי תקופת המאסר הנ"ל תשנה את חייו מקצה לקצה. במהלך המאסר סבל התובע משורה של מעשי אונס אכזריים והפך לעבד מין בידיהם של חיילים אשר נכלאו יחד עימו במתקן. תוקפיו של התובע לא חסו עליו ומאז האונס הוא החל לסבול ממצוקות נפשיות קשות במיוחד.

התובע חזר להרטיב בלילות, החל לסבול מסיוטים, החל לסבול מפחד ממקומות סגורים והתקפי חרדה חריפים היו מנת חלקו. חרף מצבו הנפשי הקשה, המשיך התובע בשירותו הצבאי עד לשחרור ואף נשא אישה לאחר שהשתחרר. נישואיו לא החזיקו מעמד זמן רב והוא החל לסבול מבעיות שונות גם בתפקוד המיני. מצבו הקשה של התובע המשיך להתדרדר עם השנים כאשר האחרון אינו מצליח להתמיד במקום עבודה ואף מתדרדר לשימוש בסמים.

תביעה מוגשת לאחר יותר מ-25 שנה

25 שנה לאחר האונס הקשה בכלא 4, החליט התובע לפנות להגשת תביעה כנגד משרד הביטחון. לצורך הגשת התביעה, התקשר התובע עם עורך הדין אלי סבן שהינו בעל משרד עורכי דין המתמחה בתביעות מסוג זה.

בפני עו"ד סבן עמדו אפוא שתי משימות קשות. ראשית, היה עליו להוכיח שהתביעה לא התיישנה וזאת חרף הזמן הרב אשר חלף מאז השתחרר מרשו מהשירות. שנית, עו"ד סבן נדרש לשכנע את בית המשפט כי בין הנזקים הנפשיים מהם סובל התובע, לבין האירוע בכלא 4, התקיים קשר סיבתי, עובדתי ומשפטי.

בזכות ניסיונו רב השנים, הצליח עו"ד סבן לעמוד במשימה אשר הוטלה עליו. התובע וב"כ הציגו בפני משרד הביטחון חוות דעת רפואית מטעם פסיכיאטרית מומחית אשר קבעה כי התובע סובל מפוסט-טראומה חריפה אשר מקורה מטראומה מינית בעת שירותו הצבאי. משרד הביטחון הסכים עם טענות אלו וקבע כי יש לקבל את התביעה ולהכיר בתובע כנכה צה"ל.
 

שירות אישי חינם – מלא את הפרטים ונשוב אליך!
שם ומשפחה:
טלפון:
סוג ביטוח:

קרא עוד בנושא:

אונס בכלא צבאי והכרה בנכות נפשית לאחר שניםקופת חולים לאומית
קופת חולים מאוחדתקופת חולים מכבי
קופת חולים כלליתקופת חולים אינה חייבת לשאת בטיפולי הפריה לאשתו של מבוטח בקופה
קופ"ח מאוחדת מחוייבת לשלם עבור ניתוח בטורונטוהפיקוח על תכניות ביטוח הבריאות המשלים
שירותי הבריאות הנוספים - מידע על אפשרויות הניתוחים הפרטייםתרופות המצויות בביטוחים המשלימים יבוטלו אם יוגדל תקציב הסל הבסיסי
מאמרים נוספים בקטגוריה זו...